گزارشی از همایش پرشور "جوانان انقلابی" حامی جبهه پایداری/ پایداری همیشه جواب می‎دهد!
تاریخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391
نویسنده : میلاد اصغریان

تعداد زیادی "جوانان انقلابی" تهران، عصر امروز (دوشنبه) در سالن سیدالشهداء گردآمدند تا  در  همایش بزرگ جوانان حامی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اعلام حضوری پر شور به گفت و شنود پیرامون گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان "انتخاب اصلح" بپردازند.

به گزارش رجانیوز، همایش بزرگ جوانان حامی جبهه پایداری که در ادامه همایش‌های «پایداری در منطقه ممنوعه 1 و 2» تدارک دیده شده بود، ستقبال پرشور جوانان انقلابی شهر تهران و با سخنرانی دبیرکل و سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این برنامه که کاندیداهای عضو جبهه پایداری و اعضای شورای مرکزی این جبهه نیز حضور داشتند، حجت الاسلام آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری، حجت الاسلام روح الله حسینیان نماینده شجاع و انقلابی مجلس و دکتر کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری، برای حاضرین در جلسه سخنرانی کردند.

دست اندرکاران جوان این همایش بزرگ، برای میهمانان خود، مستندهای کوتاه و زیبایی از سخنان علامه مصباح یزدی در جمع کاندیداهای جبهه پایداری و نماهنگ‌هایی با موضوعات گفتمانی تدارک دیده بودند.

در این همایش پس از قرائت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی، تصاویری از سخنان علامه مصباح یزدی برای حاضرین به نمایش در آمد و سپس دکتر باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری به ایراد سخن پرداخت.

 

 

باقری لنکرانی: نتایج دور اول انتخابات نشان داد که گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان غالب است

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه اگر دنیا این گرفتاری‌ها و فراز و نشیب‌ها را نداشت جریان هدایت الهی در تمام دنیا جاری می‌شد اظهار داشت: روزمرگی‌ها و مصلحت‌اندیشی‌ها نباید مانع و حجاب ما شود.

لنکرانی افزود: آنچه در عالم جریان الهی را پیش می‌برد وقتی است که مؤمنان از این حجا‌ب‌ها و غبارهای روزمره خود را نجات دهند.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه از نگاه‌های مختلفی می‌توان اتفاقات ایران و جهان را دید تصریح کرد: یکی از مهمترین اتفاقات این است که ما شاهد ظهور نسلی هستیم که خود را از کراهات و مصلحت‌اندیشی نجات داده و جریان هدایت الهی را با جان پذیرفته است از این رو این اتفاق جریان عالم را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

وی افزود: ممکن است برخی حضور جبهه پایداری را مثل سایر جریانات ببینند در حالیکه نقطه تمایز ما نسل جوان و رویش‌های انقلاب اسلامی است که این حرکت را با پرهیز از مصلحت‌اندیشی و تکلیف محوری دنبال می‌کند.

لنکرانی با تأکید بر اینکه نقطه تمایز جبهه پایداری تکلیف محوری آن در برابر سایر گروه‌هاست متذکر شد: افراد زیادی در عرصه سیاسی فعالیت می‌کنند اما جبهه پایداری برای غلبه، پیروزی و شهرت و کسب کرسی مجلس حاضر نیست دست از تکلیف محوری بردارد.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه هیچ حجتی بالاتر از امر ولایت فقیه نیست ادامه داد: ما باید خود را به مقام عظمای ولایت تنظیم کرده و در عین حال به علما و بزرگان همچون آیت‌الله مصباح رجوع کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید باور کنیم اتفاق بزرگی در کشور رخ خواهد داد افزود: امروز حضورم در جمع جوانان پایدار جبهه پایداری درس‌آموز بود چرا که در تهران سرگرمی‌های بسیاری برای جوانان وجود دارد اما باید دید چه اتفاقی افتاده که این رویش‌های انقلاب اینگونه پایدارانه بر آرمان‌های انقلاب تأکید می‌کند؟

لنکرانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بحث تشکل‌ها و احزاب خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند در هر نظام مردم سالاری احزاب و تشکل‌ها به دنبال کسب قدرت برای ریاست جمهوری یا مجلس هستند در حالیکه این ایده‌ال اسلام نیست.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه هدف ما ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است یادآور شد: سال گذشته در همین ایام بود که ما روزهای تلخی را می‌گذراندیم و نگران می‌شدیم که مبادا این گفتمان برخاسته از آرمان امام و رهبری مورد سوء استفاده قرار گیرد از این رو جبهه پایداری شکل گرفت تا نشان دهد پایداری بر آرمان‌های انقلاب از همه چیز مهمتر است.

وی ادامه داد: امام (ره) مروج و حضرت آقا تأیید کننده گفتمان انقلاب بودند از این رو وظیفه ما نیز ترویج این گفتمان است.

لنکرانی افزود: بنابراین باید در این گفتمان نشان دهیم که اگر انتخابات برگزار شده و ما کاندیدا معرفی می‌کنیم به ادعا بسنده نمی‌کنیم و عملکرد خود را به مردم نشان می‌دهیم.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه در گذشته صرف ادعا کردن افراد باعث قرار گرفتن آنها در دوگانه انقلابی و ضد انقلابی می‌شد خاطرنشان کرد: اما ما از آن مرحله عبور کرده‌ایم و مردم برای رای دادن به عملکرد افراد توجه دارند بنابراین اندیشه افرادی که معتقدند باید با خرج کردن و اتصال به کانون‌های ثروت و قدرت به پیروزی رسید درست نیست.

وی بر همین اساس اضافه کرد: نتایج دور اول انتخابات در تهران و سایر شهرها نشان داد که گفتمان انقلاب اسلامی از این گذرگاه‌ها عبور کرده است.

لنکرانی با اشاره به رقابت جبهه پایداری و جبهه متحد اظهار داشت: یک رقابت بر روی دیوارها و رقابت دیگر درون دل‌هاست.

سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: نسل جوان امروز که رویش‌های انقلاب‌ اسلامی هستند به وظایف خود عمل کرده و می‌کنند و این گفتمان را به شکل گفتمانی ترویج خواهند داد.

وی افزود: کسانیکه بیشترین حق را بر جامعه دارند کمترین بهره را می‌برند بنابراین ما می‌خواهیم با این گفتمان سازی آنها نیز در جریان قرار بگیرند.

لنکرانی با بیان اینکه مردم در 15 اردیبهشت به تکلیف خود عمل خواهند کرد افزود: در تهران نیز که در واقع ام‌القرای جهان اسلام است این مسئله محقق می‌شود و ما باید با ترویج مؤمنانه گفتمان پایداری پاسخگوی اعتماد مردم باشیم.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: وظیفه ما بعد از ورود نمایندگان جبهه پایداری به مجلس آغاز می‌شود و ما باید با استفاده از ظرفیت قوه مقننه پیگیر مطالبات آنها باشیم.

وی با اشاره به فضای عمومی مجلس هشتم خاطرنشان کرد: مجلس هشتم به دلیل نوع مدیریت و نحوه ورود افراد به آن ظرفیت لازم را برای ارتقا انقلاب به وجود نیاورد در حالیکه آنها در شرایطی که این دوگانگی‌ها وجود نداشت شکل گرفتند.

لنکرانی یادآور شد: بعد از حماسه 9 دی و بسته شدن پرونده فتنه که مردم در واقع فتنه‌گران را از صحنه سیاسی و اجتماعی کشور اخراج کردند توقع داشتند مدیریت کشور و بویژه مجلس پاسخگوی مطالبات آنها باشد اما این اتفاق نیفتاد چرا که مجلس از نظر مدیریت، وامداری سیاسی و اقتصادی و حاشیه‌سازی علیه دولتی که خالصانه و مؤمنانه زحمت می‌کشید دچار مشکل بود.

سخنگوی جبهه پایداری متذکر شد: ما باید در مجلس هشتم این معضلات را برطرف کرده و با نگاه مؤمنانه خود ظرفیت کشور را به ثمر برسانیم از این رو پس از 15 اردیبهشت وظیفه ما سخت‌تر خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از مروجان گفتمان جبهه پایداری در کشور، تهران و فضای مجازی تصریح کرد: باید قدر این ترویج گفتمانی را دانست و در صحنه اجتماعی نگاه دین محور داشت.

 

حسینیان: "تخریب" دل‌های مردم را تغییر نمی‌دهد

 

 

در ادامه این همایش حجت الاسلام روح الله حسینیان نماینده شجاع و انقلابی که این روزها مورد هجمه عجیب و سنگین تخریب‌ها و اهانت‌ها قرار دارد به پشت تریبون رفت تا برای جوانان انقلابی حاضر در مراسم سخنرانی کند.

حسینیان  با بیان اینکه تخریب دل‌های مردم را تغییر نمی‌دهد گفت: مشخص نیست چرا برخی از افراد از تاریخ عبرت نمی‌گیرند مگر در دور اول ندیدند که تخریب‌ها جواب نمی‌دهد.

 این عضو جبهه پایداری اظهار داشت: راهی که ما با آیت‌الله مصباح و آیت‌الله خوشوقت آغاز کرده‌ایم برای ثابت قدم‌ ماندن بر ارزش‌های انقلاب بود.

حسینیان با تأکید بر اینکه جبهه پایداری نه سخن گزاف گفته، نه مقابل حکومت قیام کرده و نه پشت به مقام معظم رهبری کرده است، افزود: بنابراین مشخص نیست چرا این جبهه مورد این همه هجمه قرار دارد.

عضو جبهه پایداری ادامه داد: تنها سخن ما این است که کسانی از جنس خود مردم باید بر آنها حکومت کنند نه افراید که می‌خواهند خانواده خود را بر مردم مسلط کنند لذا این افراد بای از گردونه رقابت خارج شوند.

وی تصریح کرد: جبهه پایداری دور ولایت فقیه آماده اجرای فرامین است بنابراین می‌دانیم که راه خدا راه سختی است.

حسینیان با بیان اینکه راه و شعار جدیدی که انقلاب می‌طلبد درواقع انقلاب دائمی و پیوسته است، خاطرنشان کرد: عده‌ای از محافظه‌کاران جبهه پایداری را برنمی‌تابند.

عضو جبهه پایداری با تأکید بر اینکه نمی‌دانیم چرا در معرض تیرهای زهرآگین دوستان خود قرار داریم، گفت: ما به خاطر ارزش‌ها صبوری می‌کنیم و اگر کاسه صبرمان لبریز شود از خدا می‌خواهیم که باران صبر را بر قلوب سوخته ما بباراند.

وی ادامه داد: ما بی‌انصافانه مورد نقد قرار می‌گیریم؛ چرا که وقتی چند جوان دانشجو یک جزوه منتشر کردند صدای وااسلاما بلند شد که چرا به علما توهین کرده‌اند در حالیکه اصلا این طور نبود.

حسینیان با بیان اینکه فردی که مقام معظم رهبری او را مطهری زمان لقب داده مورد هتاکی قرار می گیرد اما برخی افراد سکوت می‌کنند و در واقع با این کار مهر تاییدی می‌زنند تصریح کرد: برخی ما را متهم به مخالفت با روحانیت می‌کنند در حالیکه باید گفت مگر آیت‌الله مصباح و آیت‌الله خوشوقت روحانی نیستند؟

عضو جبهه پایداری گفت: برخی پرچمی بر افراشته‌اند و مدعی هستند که هر زیر آن نیاید باید از رده خارج شود و در عین حال ما را متهم می‌کنند که شما در جریان حاکمیت دوم خرداد ساکت بودید.

وی با بیان اینکه باید از شر خودخواهی‌ها و خودکامی‌ها به خدا پناه برد افزود: کسانی که دست به تخریب می‌زنند مگر از دور اول تجربه نگرفته‌اند که تخریب دل‌ها را تغییر نمی‌دهد.

حسینیان با تأکید بر اینکه تاریخ پر از تکرار این ماجراهاست به تاریخ صدر اسلام اشاره و اضافه کرد: معاویه امام علی (ع) را به بی‌نمازی متهم کرده و دستگاه‌های تبلیغاتی خود را برای محور امیرالمومنین (ع) فعال کرده بود اما تاریخ دید که این معاویه بود که پلشتی دفع شد و از بین رفت.

عضو جبهه پایداری ادامه داد: با دروغ، شایعه و تهمت نمی‌توان حقایق را وارونه کرد؛ یکی از این آقایان مدعی شده بود که در روز 19 دی آقا در ملاقات با آیت‌الله مصباح فرموده که شما لیست 25 نفره بدهید اما آیت‌الله مصباح توجهی نکرده است بنابراین این تهمت‌ها بی‌انصافی و بی‌عدالتی است.

وی گفت: آیت‌الله مصباح فردی است که در صف مردم ایستاد تا دست مقام معظم رهبری را ببوسد و کسیکه با این جایگاه علمی در برابر رهبری خشوع می‌کند چطور می‌تواند از ایشان سرپیچی کند.

حسینیان در ادامه با یادآوری اینکه دفتر رهبری و دفتر آیت‌الله مصباح این شایعه را تکذیب کردند خاطرنشان کرد: برخی مدعیان اصولگرایی که بر پیشانی خود پینه عبادت دارند کار را به جایی رساندند که برای پیروزی از رهبری مایه می‌گذارند.

عضو جبهه پایداری ادامه داد: اگر ما این حجم از تبلیغات را داشتیم متهم به اتصال به کانون‌های قدرت و ثروت می‌شدیم اما قطعا جامعه درباره ما قضاوت می‌کند و نتیجه آن در روز 15 اردیبهشت مشخص خواهد شد.

وی افزود: اگر در بازار سیاست لگد‌مال شویم باز هم دست از ولی خود بر نخواهیم داشت.

 

آقاتهرانی: مگر ‌نمایندگی چقدر ارزش دارد که حاضریم به خاطر آن انقلاب اسلامی را خدشه‌دار کنیم

سخنران پایانی این همایش بزرگ هم دبیرکل اخلاقی و محبوب جبهه پایداری انقلاب اسلامی، حجت الاسلام دکتر آقاتهرانی بود.

دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه دلیل این همه توهین و تخریب علیه جبهه پایداری چیست؟ گفت: وقتی قرار شد جبهه پایداری ایجاد شود، ما فقط به دنبال اطاعت از مقام معظم رهبری بودیم.

 حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی با بیان اینکه توحید مراتبی دارد و مرحله اول آن در خالقیت است، اظهار داشت: مشرکین زمان پیغمبر نیز بر این مسئله توجه داشتند و می‌دانستند که فقط باید خدا را پرستش کرد.

وی با اشاره به مرتبه دیگر توحید ادامه داد: توحید در ربوبیت مرتبه دوم این امر است یعنی تدبیر انسان به دست خدا رقم می‌خورد و کسی حق تدبیر ندارد.

دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه قوانین عالم لایتغیر است، افزود: مرتبه سوم توحید، توحید ربوبی تشریعی است و خداوند در مقام قانونگذار است لذا کسانیکه در برابر احکام الهی می‌ایستند، در مقام توحید ربوبی تشریعی مشکل دارند.

وی با بیان اینکه مؤمنان باید قوانین الهی ‌که در زمان پیامبران و ائمه از طریق آنها و در حال حاضر از طریق علما وجود دارد را بپذیرند، خاطرنشان کرد: حاکمیت متعلق به خداست و این امر به شکل ولایت ظهور می‌کند از این رو تنها ولی حق حاکمیت دارد.

‌آقا‌تهرانی اظهار داشت:  در دوران غیبت امام معصوم، مقام ولایت جایگاه امام عصر (عج) را در حاکمیت دارد.

دبیرکل جبهه پایداری ادامه داد: برخی کاری می‌کنند که آقا مجبور شود در شرایط خاصی به آنها پاسخ دهد در حالیکه باید دید ولی چه می‌گوید و رمز موفقیت جامعه اسلامی نیز تعبد به خواست خداست.

وی با تأکید بر اینکه ولایت‌مداری در مواقع حساس خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: وقتی قرار شد جبهه پایداری ایجاد شود، ما فقط به دنبال اطاعت از مقام معظم رهبری بودیم.

آقاتهرانی یادآور شد: جبهه پایداری حزب نیست که مبتنی بر اشخاص باشد بلکه جبهه‌ای ‌منطبق بر اصول است.

دبیرکل جبهه پایداری با تأکید بر اینکه باید ولایتمداری خود را نشان دهیم، تصریح کرد: کدام اصولگرایی این اصل را قبول ندارد؛ دلیل این همه توهین و مخالفت چیست؛ مگر ما بر سر مبانی با یکدیگر مشکل داریم.

وی با بیان اینکه کمونیست‌ها و لیبرالیست‌ها مبانی ما را قبول نداشتند، خاطرنشان کرد: ما نگران حمله‌کنندگان به جبهه پایداری هستیم.

آقا‌تهرانی افزود: مقام معظم رهبری از ما خواستند که فرد اصلح را انتخاب کنیم بنابراین ما تلاش می‌کنیم تا افرادی اصلح را به مجلس بفرستیم.

دبیرکل جبهه پایداری گفت: برخی می‌گویند نباید به ساکتین فتنه سخت گرفت در حالیکه کسی که ساکت فتنه بوده به خودش نمره صفر می‌دهد حتی رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند سکوت در فتنه به معنای همراهی با آن است.

وی با بیان اینکه آقا اتصال گروه‌ها و افراد را به کانون‌های قدرت و ثروت نهی کرده‌اند، متذکر شد: بنابراین چرا برخی از افراد با این کانون‌ها ارتباط دارند؛ برخی از آنها مدعی شده‌اند که ما بخاطر رای با آنها در ارتباط هستیم.

‌آقا‌تهرانی بر همین اساس افزود: ورود به مجلس وحی منزل نیست که بخواهیم از هر راهی به آن وارد شویم بنابراین باید طبق قوانین الهی عمل کرد.

دبیرکل جبهه پایداری ادامه داد: باید اجازه دهیم دنیا زیبایی‌های انقلاب اسلامی را ببیند حتی اگر ما به مجلس نرویم.

وی ادامه داد: چرا باید در جامعه اسلامی شایعات و تخریب وجود داشته باشد در حالیکه هیچکس با این روش رای نمی‌آورد و فقط مردم در این امر به هر دو طرف دچار تردید می‌شوند.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی متذکر شد: بنده از جانب این آقایان از خداوند طلب استغفار می‌کنم.

دبیرکل جبهه پایداری افزود: ما برای اینکه مردم حرفمان را بپذیرند، باید برنامه خود را اعلام کنیم لذا اگر در مجلس همه نمایندگان به اصول و ولایت پایبند باشند، به هدف خود خواهیم رسید.

وی با اشاره به آمار تخریب‌ها و اهانت‌ها علیه آیت‌الله مصباح در زمان اصلاحات گفت که در آن زمان بیش از 170 هزار فحش به ایشان دادند که در آن شرایط استاد بنده در یکی از دانشگاه‌های آمریکا معتقد بود باید از ایرانی‌ها حق توحش گرفت که اینگونه در روزنامه‌های خود فحش می‌نویسند اما من به وی گفتم ملت ایران اینگونه نیست و این کارها از سوی یک گروه خاصی است.

‌آقا‌تهرانی با تأکید بر اینکه دنیا به دنبال حرف حساب جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: مگر ‌نمایندگی چقدر ارزش دارد که حاضریم به خاطر آن انقلاب اسلامی را خدشه‌دار کنیم.

دبیرکل جبهه پایداری تأکید کرد: هیچکس نباید به خود اجازه دهد که به آیت‌الله مصباح، آیت‌الله مهدوی و سایر بزرگان و علما اهانت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم سپر بلای مقام معظم رهبری باشیم نه بالعکس بنابراین استفاده ابزاری از مقام ولایت را اشتباه می‌دانیم و امیدواریم دوستان در جبهه پایداری، پایدار بمانند.

 عکس آرشیوی است

گفتنی است همایش جوانان حامی جبهه پایداری در مرحله اول انتخابات با عنوان "پایداری در منطقه ممنوعه" که یکی از مهمترین و پرشورترین همایش انتخاباتی در شهر تهران به شمار می رفت، با سخنرانی حسن عباسی، سعید قاسمی و روح الله حسینیان و استقبال بسیار چشمگیر جوانان انقلابی تهران در اسفندماه گذشته برگزار شد.



|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: سياست , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید